Meat & Milk 2014, pas cu pas

  • Written by
  • 11/07/2014 at 06:55
  • 0
  • masa rotunda

    În zilele de 11 și 12 iunie, a avut loc Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2014, eveniment desfășurat sub titlul ”Finanțare, Optimizare, Parteneriat-Factori care pot genera plus-valoare într-o piață globalizată”. În sălile de dezbateri ale Hotelului Hilton din Sibiu, s-au adunat peste 320 de reprezentanți ai sectoarelor de carne și lapte din România, fermieri, procesatori, factori de decizie din sistemul bancar, din rândul furnizorilor de servicii, invitați din străinătate și reprezentanți de prim rang ai autorităților, prin aceasta, confirmându-se amploarea și complexitatea de nivel internațional al manifestării.

     

     

    Ziua întâi: Plus-valoarea, influențată de relația Stat-Investitor

     

    După cuvântul de bun-venit, adresat asistenței de doamna Claudia Bocean, Director General al infoALIMENT, prima zi a lucrărilor s-a desfășurat sub genericul ”Plus-valoarea, influențată de relația Stat-Investitor”. Acela care a deschis seria luărilor de cuvânt a fost domnul Vladimir Mănăstireanu-Președinte al ANSVSA, care, în comunicarea pe care a susținut-o, a prezentat ultimele decizii luate la nivelul instituției pe care o conduce, menite să îmbunătățească relația cu fermierii și jucătorii de pe piața cărnii și a lactatelor, dar, mai ales, deciziile menite să faciliteze companiilor din România accesul pe piețele internaționale.

     

    La rândul său, domnul Ioan Ladoși-Președinte al”, e APRCP a căutat să găsească răspunsuri la întrebarea ”Porcul românesc – încotro?xpunerea detaliind nivelul de producție a cărnii de porc din România, dar și perspectivele acestui sector. Completând din perspectivă europeană, domnul Jean-Luc Meriaux- Secretar General al UECBV a prezentat situația europeană a sectorului de carne dar, mai ales, a subliniat necesitatea ca producătorii români să își eficientizeze activitatea, pentru a putea rezista pe o piață globalizată.

     

    În aceeași ședință generală, Banca Comercială Carpatica, Partener Principal Finanțare, reprezentată de domnul Claudiu Mitea - Director Comercial IMM, a prezentat ”Produse bancare și de sprijin destinate investitorilor din agroindustria românească”, iar domnul Adrian David - Flooring Technical Consultant Sika România, a susținut comunicarea cu titlul ”Soluții Sika pentru pardoseli în industria laptelui și a cărnii”.

     

    Ulterior workshop-urilor Fabrica de Carne și Fabrica de Lapte, participanții care s-au înscris la secțiunea infoTRIP au efectuat vizite de documentare care au  stârnit un interes deosebit. Astfel, atât aceia care au ales să viziteze ferma Karpaten Meat, cât și aceia care au vizitat ferma de lapte Vigerox Trans, au putut să ia contact direct cu modul de organizare a celor două afaceri, cu modul de aplicare a tehnologiilor de creștere a taurinelor de carne din rasa Angus sau a echipamentelor DeLaval, care utilează cea de-a două fermă. Seara de 11 iunie s-a încheiat cu o cină festivă care a completat programul de networking al Expo-Conferinței.

     

    Ziua a doua: Recâștigarea pieței prin îmbunătățirea relației dintre fermier, procesator și retail

     

    Ședința generală a zilei de 12 iunie, derulată sub titlul de mai sus, a marcat prezența domnului Daniel Constantin, ministru al Agriculturii, dar și a domnului Laurențiu Rebega, europarlamentar, membru al Comisiei Europene pentru Agricultură și Industrie Alimentară. Felicitând agenția infoALIMENT pentru modul deosebit în care a organizat evenimentul, Daniel Constantin a făcut referire la ultimele măsuri menite să îmbunătățească activitatea celor două sectoare, anunțând în premieră intenția de a reduce urgent cota de TVA pentru lapte și legume-fructe, urmând ca, ulterior, această măsură să fie aplicată și pentru carne și produse din carne.

     

    La rândul său, Laurențiu Rebega a prezentat participanților principalele direcții de acțiune ale europarlamentarilor români care vor fi avute în vedere pentru apărarea intereselor fermierilor și procesatorilor români la nivel european. Numărându-se printre invitații speciali ai evenimentului, Wim Zaalmink - manager al Departamentului de Cercetare a Univesității din Wageningen-Olanda, a detaliat despre nivelul producției de lapte din Europa, provocările care stau în fața acestui sector, odată cu anul 2015, dar, mai ales, programul elaborat de departamentul pe care îl conduce, referitor la dezvoltarea sectorului românesc de lapte, prin parteneriat public-privat.

     

    Dintre momentele de vârf ale manifestării evidențiem intervenția domnului Alex Jurconi, acela care, în cadrul campaniei ”Taie TVA la carne!” a prezentat două filme de scurt-metraj, în fapt, argumente mai mult decât solide pentru normalizarea afacerilor din acest sector, dar și intervenția doamnei Carmen Gavrilescu - director de Marketing al Agricola Internațional Bacău și Președinte al Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu din România, care a prezentat noua asociație, scopurile ei și principalele direcții de acțiune din viitor. Nu lipsită de interes a fost comunicarea GfK ”Tendințe în consumul general și pe segmentul produselor fresh”, susținută de doamna Diana Scăunașu-Client Service Manager al companiei de cercetare de piață.

     

    Alături de aceștia, în aceeași ședință, domnul Ovidiu Luca - Sales Manager Multitech a vorbit despre ”Importanța marcării datei corecte pe produs”, iar domnul Remus Rogoz, manager general al Sudpack România, a susținut prezentarea cu titlul ”Reducerea amprentei de carbon prin utilizarea ambalajelor performante”.

     

    Punct de extrem interes pentru participanții la Meat & Milk 2014 l-a reprezentat Masa rotundă cu titlul ”Risc major: TVA ridicat, evaziune, private label”, la care, timp de două, ore s-a dezbătut cât se poate de intens pe marginea celor trei teme inserate în titlu. În fața asistenței, au luat cuvântul domnii: Laurențiu Rebega, Claudiu Frânc, Ioan Ladoși, Dorin Cojocaru, Florin Căpățână, Ștefan Pădure, Sorin Minea, Daniel Biro și Liviu Harbuz, nelipsind numeroase intervenții din partea asistenței, subliniind aici opiniile exprimate de Ștefan Vâju - Country Commercial Leader-Cargill Nutriție Animală, Dr. Ing. George GrecuVasile Dreve - consilier Relații Europene în MADR etc.

     

    Concomitent cu programul general, manifestarea de la Sibiu a găzduit și secțiunea Expo, în cadrul căreia, o serie de companii și-au prezentat oferta de produse și servicii. Astfel, la standurile Business to Business-B2B au expus companiile: AB Energy, Banca Comercială Carpatica, Air Liquide, Multitech, Garanti Leasing, Botrend Plus, iar în cadrul secțiunii Business to Consummer-B2C au expus firmele:  Angst, Agricola Internațional Bacău, Cris-Tim, Scandia, Carniprod, Albalact, De la Ferma, Five Continents, Danone și Siciliana. Toate aceste standuri au fost vizitate în ziua de 12 iunie de către Daniel Constantin, acela care s-a întreținut îndelung cu fiecare expozant în parte.

     

    Workshop Fabrica de Carne

     

    11 iunie- Licență pentru profit: Investiția isteață!

     

    În cursul workshop-ului, din prima zi a evenimentului au fost susținute următoarele comunicări:


    Gruppo AB: Eficiență energetică și energie regenerabilă–Soluții pentru industria de procesare a cărnii. Răspunzând imperativului conținut de titlu, domnul Vladimir Oprescu, Regional Sales Manager a susținut o comunicare în care, pe lângă prezentarea afacerilor Gruppo AB și AB Energy România, a detaliat și soluții în materie de energie regenerabilă.

     

    Omnivet Impex: Tehnici de biologie moleculară destinate igienei alimentelor Asigurarea unui produs de cea mai bună calitate, cu respectarea tuturor normelor de siguranță alimentară este esențială în procesarea cărnii, aspecte detaliate în comunicarea susținută de domnul Sébastien Lopez, Qiagen-Franța, care a prezentat echipamentul  OIASYMPHONY RGQ.  

     

    TITAN Container: ArcticStore & ArcticSuperStore-Depozite frigorifice mobile, adaptate nevoilor dumneavoastră. Transportul containerizat reprezintă una dintre condițiile de bază ale optimizării afacerilor. Oferta companiei a fost prezentată în detaliu de doamna Claudia Cornelia Niculae - Regional Sales Manager.

     

    Linde Gas România: Echipamente pentru congelare și răcire criogenică. Linde s-a implicat în mod activ în dezvoltarea proceselor de răcire criogenică, creând sisteme pentru aplicații dintre cele mai diverse, prezentate de Leonard Lepădatu-Application Dept.

     

    Carlex Export AG: Echipamente pentru firmele de carne. Compania din Lichtenstein, reprezentată de domnul Ola Hult - Manager General, și-a prezentat sub acest titlul oferta de soluții și produse ale companiilor Voss și Anolytech.

     

    Dezbatere: Respectarea cu strictețe a legislației sanitar-veterinare, calea spre asanarea pieței. Respectarea cu stricțe a normelor sanitar-veterinare, atât de către fermieri, cât și de procesatorii de carne este o condiție de bază, nu doar pentru buna desfășurare a activității, cât și pentru asanarea pieței, în condițiile în care piața neagră nu este supusă niciunui control privitor la calitate. Aceasta a fost concluzia dezbaterii la care au participat domnii Vladimir Mănăstireanu-Președinte ANSVSA, Sorin Minea-Președinte Romalimenta și Radu Timiș-Vicepreședinte ARC.

     

    12 iunie – Încredere și fidelizare prin calitate și informare corectă

     

    În cursul celui de-al doilea workshop, au fost susținute următoarele comunicări:

     

    Cargill Nutriție Animală: Elemente de nutriție cu impact asupra costului de producție. Pornind de la modul de alimentație al populației, Domnul Ștefan Vâju- Country Sales Director of  România, a susținut o comunicare în cadrul căreia a prezentat ultimele soluții de nutriţie a animalelor din ferme, menite să diminueze costurile de producție și să optimizeze activitatea de creștere a animalelor.

     

    Transart: Controlul costurilor, de la preluarea comenzilor la livrarea produselor, cu ajutorul unui sistem informatic adecvat. Domnul Andrei Pinte- Account Manager Transart, prezentat soluţii software complete ERP, SFA, BI şi WMS pentru companiile care desfăşoară activităţi de import, comerţ şi distribuţie, soluţii optimizate din perspectiva raportului preţ/beneficii.

     

    AON România: Rolul managementului de Risk. Sub acest titlu, domnul Mircea Baciu - area manager al companiei, a prezentat oferta de servicii de management al riscului, brokeraj de asigurări și reasigurări, destinate fermierilor și procesatorilor din sectorul de carne.

     

    Cristian Popa: Eticheta, între mofturile Europei și nevoia consumatorului. Cristian Popa, Consultant Etichetare, a detaliat noile reglementări, exemplificând modalitățile de aplicare, conforme cu noile cerințe. Nu au lipsit referirile la etichetarea nutrițională și nici acelea legate de etichetarea originii cărnii-materie primă.

     

    Dezbatere: Cine fură căciula sectorului românesc de carne? Grav afectat de fenomenul evaziunii și al pieţei negre, sectorul românesc de carne este în căutarea soluțiilor de diminuare a efectelor negative. Posibile răspunsuri au oferit domnii: Liviu Harbuz-Vicepreședinte al Comisiei pentru Agricultură a Camerei Deputațiol, Daniel Biro - comisar-Șef IGPR și Ștefan Pădure-Director Executiv ARC.

     

    Workshop Fabrica de Lapte

     

    11 iunie - Acceptă noutatea și fii cu un pas înaintea celorlalți

     

    Primul workshop al secțiunii Lapte a găzduit următoarele comunicări:

    BTC Europe GmbH, Chemical Distribution: Good for cow, good for business! Lutrell (CLA), o soluție inovatoare. Dr. Alfred Schuelein, Technical Support Animal Nutrition Europe, BTC Europe GmbH, a prezentat noua soluție de eficientizare a nutriției vacilor de lapte, soluție care crește profitabilitatea în fermă cu cca 200 de euro pe cap de animal.

     

    Gruppo AB: Eficiență energetică - Soluții de scădere a costurilor pentru Industria procesării laptelui. Comunicarea domnului Costin Ionescu - Regional Sales Manager, a cuprins date despre caracterul și volumul de afaceri ale companiei, precum și descrierea produselor și serviciilor elaborate pentru creșterea eficienței energetice, prin utilizarea cogenerării.

     

    Carlex Export AG: Echipamente pentru firmele de lapte. Domnul Ola Hult- Manager General al firmei din Lichtenstein, a prezentat oferta de soluții și produse ale companiilor Voss și Anolytech, firme pe care le reprezintă încă de la începutul activității comerciale.

     

    Legra Impex/Tewes-Bis: Soluții tehnice și Tthnologice inovatoare, aplicabile în procesarea laptelui. Prezentă pe piața din România de peste 15 ani, compania poloneză Tewes Bis a prezentat echipamente și utilaje de fabricare și ambalare a brânzei telemea, a brânzei proaspete și a lactatelor acidofile. Comunicarea a fost susținută de domnul Michal  Holdynski–Șef  al Departamentului  Cercetare şi Dezvoltare  Tewes Bis.

     

    Cristian Popa: Noua Lege a etichetării este publicată din 2011. Știi să o aplici?

    Aceasta a fost întrebarea la care domnul Cristian Popa, Consultant Etichetare, a căutat să răspundă, domnia sa venind cu precizări care s-au dovedit cât se poate de utile pentru aceia care încă nu conștientizează importanța lor.

     

    Dezbatere: Calitatea alimentului și încrederea consumatorului în etichetă. În condițiile în care Industria laptelui se confruntă cu dificultății uriașe, calitatea produsului final este pusă în pericol. Pe de altă parte, se ridică tot mai acut problema corectitudinii informațiilor cuprinse pe etichetă, relația dintre procesatori și consumatori fiind și ea pusă în pericol. Acestea au fost ideile atinse de Dana Tănase - director ANSVSA, Dorin Cojocaru - președinte APRIL și Cristian Popa, cei trei speakeri insistând pe necesitatea educării consumatorilor și aplicarea corectă a legii.

     

    12 iunie-Globalizarea, între oportunități și limite

    A doua zi de workshop a secțiunii Lapte a conținut următoarele comunicări:

    Danone România: 100 de ani pe piața globală, 15 ani pe piața locală. Comunicarea susținută de domnul Laurențiu Tulvan - director Operațiuni Danone România și Europa de Sud-Est a făcut o prezentare a întregii activități, insistând pe parteneriatele cu fermierii, pe care Danone România le sprijină activ.

    TITAN Container: ArcticStore & ArcticSuperStore–Depozite frigorifice mobile, adaptate nevoilor dumneavoastră. Doamna Claudia Cornelia Niculae-Regional Sales Manager a prezentat soluțiile de depozitare și transport frigorific destinat procesatorilor din sectorul de lactate al României.

    ACO România: Proiectarea pe principiile EHEDG a sistemelor de colectare a apelor uzate. Prezentarea domnului Grigore Tătaru - director general al companiei, a avut ca obiect soluții igienice complete pentru colectarea apelor uzate în Industria alimentară.
    Interfrig Ploiești: Soluții integrate de procesare și tehnologii inovatoare de ambalare pentru producătorii din Industria laptelui. Doamna Cristina Nancu,  manager al Diviziei de Tehnologie și Echipamente, a detaliat oferta de soluții “la cheie“ de echipamente și tehnologii complete pentru instalații de procesare a laptelui.

     

    Dezbatere: Echilibrarea balanței dintre marca de firmă și marca proprie. În dezbaterea finală a workshop-ului Fabrica de Lapte, domnii Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, Florin Căpățână-Director Corporate și de Calitate Carrefour România și Dr. Ing. George Grecu au evidențiat faptul că puterea scăzută de cumpărare a populației a determinat creșterea accentuată a vânzărilor private label,  o consecință fiind și diminuarea vânzărilor de lactate produse sub marca de fabrică.

 

Leave a Reply

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *